2008, en lista

Snor av Lisi i vanlig ordning. En lista om året om har gått:

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Förlovade mig, flyttade till ett eget ställe utan någon annan. Trivdes i en klass.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag tror att det enda jag hade var att ta bättre hand om mig själv, och det har jag nog gjort i slutändan.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Min nästkusin fick en liten Nova.

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Jag har hållt mig inom rikets gränser hela året.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Balans. Ensamtid.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
20/6, midsommarafton då jag och Matte förlovade oss. <3

8. Vad var din största framgång 2008?
Att ta mig från absoluta botten till en bra bit på väg till absoluta toppen.

9. Största misstaget?
Tycker jag gör såna mest hela tiden?

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Småförkyld nästan hela hösten, däckad med feber två vändor. Annars inga allvarligare åkommor.

11. Bästa köpet?
Min dator! En superliten Acer Aspire One 150. Sjukt smidig.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, mat, alkohol och inträden på nationer. Jag är en jävla suput.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag fortsätter på samma tema som Lisi, när bandet överraskade mig med tårta på födelsedagen. Då var jag nära att börja lipa för att det var så fint.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Ahh, den här frågan är lika svår vartenda år! Jag tänker inte musik på det sättet. Jag vet faktiskt inte. Men ”Jag är en vampyr” med Markus Krunegård kanske?

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Första halvan var en jävla bajsmacka och då mådde jag riktigt dåligt. Andra halvan, typ sensommar och framåt har varit fantastiskt till stora delar. Framför allt på grund av alla dessa underbara människor jag har lärt känna under höstterminen.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar faktiskt ingenting annorlunda. Man lever och lär.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, möjligtvis då.

18. Hur ska du tillbringa julen?
Hemma i Umeå med familjen.

19. Blev du kär under 2008?
Nej.

20. Hur många one night stands?

Hur många bultar finns det i Ölandsbron?

21. Favoritprogram på TV?
Boston Tea Party.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag orkar seriöst inte hata människor. Det finns alltid människor man kommer mindre bra överens med, de kan man undvika i möjlig mån.

23. Bästa boken du läste i år?
Minns inte riktigt om jag läste den i år eller i slutet av förra året men ”På Chesil Beach” av Ian McEwan är en riktig höjdare. Och så gillade jag ”Gunnar” av Bob Hansson också.

24. Största musikaliska upptäckten?
Karl & the Heartbreakers, eller snarare en återupptäckt av hur jävla kul det är att spela i band. Loves it.

25. Något du önskade dig och fick?
En plats på socionomprogrammet i Uppsala, ett eget rum.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Inte som jag kan komma på.

27. Årets bästa film?
Vet inte, jag har mest kollat på gammal shite känns det som. Batman var för övrigt sjukt överhypad - Anna, slå mig inte men så är det! Heath var bra, dock.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag hade en riktig skitdag och sen blev allting bra när jag fick repa med mitt band.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En lotterivinst?

30. Vad fick dig att må bra?
Alla vänner och kramar och sjuka upptåg vi har ägnat oss åt.

31. Vilken kändis var du mest sugen på? J
Jag vill ha Michael Cera som en plushie!

32. Vem saknade du?
Familjen. Andrea första hälften av året, då hon fortfarande var i Vietnam.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Mäh, det är ju som att välja godaste flingan i flingpaketet.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad läskigt att du kallar mig Lisi. Det var länge sen nån gjorde det :O

2008-12-25 @ 20:54:54
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Lisa

Har du haft 20.000 one night stands!? :O haha -->



"Enligt Vägverket finns det inga uppgifter på hur många bultar det finns eftersom det bland annat saknas en enhetlig definition på vad en bult är. Ansvarig befattningshavare för Ölandsbron vid Vägverket uppskattar dock antalet bultar i bron till 20 000"

2008-12-25 @ 20:58:19
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Hanna

Lisa: Det där får du tolka precis som du vill, haha!

2008-12-25 @ 23:19:50
URL: http://soisyourface.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej fina du! När åker du hem till uppis igen? Jag kommer hem imorgon (lördag) troligtvis och vill jättegärna träffas för en öl eller en fika eller whatever lix :) (du blir då aldrig för 2004 för mig!)

Jag kommer vara lite upptagen några dagar efter nyår men annars så äre chill.

Jag har ny mobil och därför inte ditt nummer så du får gärna slänga iväg ett sms när du ser det här :)

2008-12-26 @ 19:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0