I can buy you, oh yeah oh yeah

Yeppers, nu när jag de facto fick pengar över jul också så kändes ju det här med mellandagsrea helt plötsligt mycket roligare. Särskilt eftersom min expansion har påbörjat nu när jag befinner mig om fel sida av 20 år och mina kläder inte känner för att passa längre.

Dock är prio ett på listan någonting som är så sjukt jävla tråkigt att köpa så det inte finns på världskartan. Testa Google Earth bara, jag lovar att det blir svårt att hitta "jeansköp".

Få saker är så ångestframkallande som jeansköp i min bok. Jag gillar klänningar och kjolar. Klänningar och kjolar är förlåtande. De omfamnar en och säger att det är okej att du öste i dig en bytta Ben & Jerry's igår, klart du ska unna dig darling! Och skit i att du inte tog dig iväg och simmade, vi lovar att sitta snyggt på dig ändå.

Jeans... not so much.

Jeans är den där elaka tjejen på mellanstadiet som synade din kropp upp och ner inne i omklädningsrummet efter gympan som fnös att du kunde få vara stand in i Spice Girls-framträdandet ifall nån blev sjuk. Jeans klämmer åt vid magen och hånflinar åt camel toen som framträder med all ickeönskvärd tydlighet efter att du har pressat i dina lår ner i byxbenen.

Jeans är inte schyssta, uppmuntrande och samarbetsvilliga. De är tuffa, taskiga tjejer i rökrutorna som skriver fetto på ditt skåp. Ändå kommer de undan med allt och är alla människors favoritplagg. Fan, jag hatar de där jävla skenheliga tuggummituggande fjortisbrudarna till jeans!

Icke desto mindre är det handikappande att inte ha några. Visst kan man köra med dubbla eller trippla strumpbyxor, men ibland kräver helt enkelt situationen någonting tåligare och mer påklätt. Det par jag har har börjat gå sönder i grenen. Det måste vara prio ett. Jeansköpet.

Fan fan fan.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag hatar jeans. Jag har aldrig hittat ett par fina jeans (inte riktiga jeans iallafall, bara cheap monday i form av svarta osv). Jag har aldrig passat i det och de har aldrig suttit bra. Jeans finns inte. Det är ett påhitt. Precis som spårvagnarna i Norrköping, finns inte!

2008-12-22 @ 00:32:34
URL: http://pyttesyster.com
Postat av: Hanna

Ja, men cheap monday har svikit mig! Helt plötsligt får jag camel toe i alla par cheap mondays jag testar. Jävligt taskigt, måste jag säg!



Det är bara as med långa ben som kan ha jeans. Jag har aldrig gillat långskånkar! Skitlöjligt dessutom att det ofta finns storlekar med EXTRA långa ben, men aldrig några med extra korta för oss shorties, så måste man lägga upp dem och så blir det fult och korvigt.



Åh, jag blir upprörd! Jag vill inte köpa jeans!

2008-12-22 @ 13:14:08
URL: http://soisyourface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0