Paranoid android

Jahapp, typ fyra dagar sedan jag flyttade in i mitt nya hem. Det är en relativt tyst korridor. Det är tydligen ey okey att duscha klockan två på natten en vanlig vardag, det kan vara bra att veta. I övrigt tror jag att undertecknad är den som är mest party på stället (och då har jag endast intagit EN enda tequila tillsammans med Andrea innanför korridorens väggar). Nyss träffade jag den sista av mina fyra grannar, och det kan ha varit det konstigaste och stelaste samtalet jag har varit med om:

Dörren till korridoren öppnas, det kommer in en för mig främmande person, just som jag står där och steker kyckling till min Tikka Masala.

Jag: Hej! (överdrivet glad och trevlig, räcker fram handen för att hälsa)

Hon: Hej. (helt uttryckslöst, skak skak)

Jag: Hanna heter jag, det är jag som bor längst in i hörnet.

Hon: Ok.

(tio sekunders tystnad)

Hon: Jag bor där (pekar på en dörr).

(fem sekunders tystnad)

Hon: Ehm, vi ses väl nåt antar jag.

Jag: Eh, ja vi gör väl det.

Slut på samtal.

Förresten så hörde en kompis av sig och påstod sig ha en biljett över till V-dalas julgaskssläpp klockan, bara så där. Och jag som hade tänkt sitta på min kammare ikväll och trycka. Så det kan gå, så det kan gå!

Lejtör alligäjtörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0