Plans and schemes

2008 var ett stort och omvälvande år för mig, det har hänt mycket med mig som människa, och istället för att ha blivit äldre och visare så har jag nog snarare äntligen börjat tillåta mig själv att vara ung och dum. Slutat ta mig själv på så fruktansvärt stort allvar, fått en lite större distans. Kommit till insikt om att det enda liv jag vet att jag kommer att få vara med om och leva är det jag lever i precis detta nu.

Jag har alltid varit en sucker för möjligheter till nystarter, men så känner jag inte riktigt i år. Jag har redan börjat om, redan börjat gå. Jag är på väg nånstans och jag vet inte riktigt var, men det spelar mig egentligen ingen roll för det finns ingen skatt på andra sidan regnbågen. Det är själva promenaden dit som är värt något.

Så för en gångs skull har jag inga storslagna planer eller löften. Inte mer än att ta hand om mig själv, lära mig mycket och ha jävligt roligt.

Däremot har jag förhoppningar. Så istället för en lista över nyårslöften, så gör jag en lista över vad jag hoppas på ska hända under 2009:

  • Jag hoppas på att jag och Lisi tar oss samman och sticker iväg på en sista minuten när längtan till sommaren blir för stor.
  • Jag hoppas att jag inte fegar ur utan verkligen tar tag i att kolla upp vad det finns för möjligheter att åka utomlands och plugga ett år.
  • Jag hoppas att jag spenderar många svettiga timmar i en replokal tillsammans med hjärtekrossarna.
  • Jag hoppas att jag spenderar många sena nätter på dansgolvet med mina vänner.
  • Jag hoppas att jag kommer att sitta i timtals på olika caféer runt om i Uppsala och filosofera över livet och universum tillsammans med likasinnade.
  • Jag hoppas att jag drar ner på sockret och upp på simmandet.
  • Jag hoppas att någon mer än Anna i min bekantskapskrets förstår storheten i Arrested Development.
  • Jag hoppas att någon kommer på den brillianta idén att tillverka plushies som ser ut som Michael Cera.
  • Jag hoppas att jag lär mig spela gitarr ordentligt nån jävla gång.
  • Jag hoppas att jag kommer att trivas i min korridor.
  • Jag hoppas att jag kommer få träffa ännu fler intressanta och inspirerande människor.
  • Jag hoppas att mitt liv fortsätter att bli bättre och bättre.

Och jag hoppas att jag somnar tidigare än sju imorgon bitti. För jag vill inte ha en helt uppfuckad dygnsrytm, det är drygt.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag hoppas att Hanna kommer och hälsar på mig i Göteborg.



Men du måste se till o inte ta alla sparpengarna till vår briljanta sista minuten resa. Vart ska vi åka förresten?

2008-12-28 @ 21:30:53
URL: http://pyttesyster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0