Summa summarum - mitt 2008

Januari
Krisade som fan, bestämde mig för att hoppa av lärarprogrammet och började plugga Idéhistoria A.

Februari
Gick på extremt intressanta föreläsningar. Mådde i övrigt riktigt dåligt.

Mars
Crap. Pure crap. Studierna började gå åt helvete igen. Gör högskoleprovet, tror jag? Resultat 1,5.

April
Fortfarande crap. Söker in till socionomprogrammet.

Maj
Diagnosticeras med depression, börjar käka antidepressiva. Blir sjukskriven över sommaren. Har för mig att Andrea kommer tillbaka från Vietnam i den här vevan, vilket var kickass när det nu än var.

Juni
Förlovar mig med Mattias på midsommarafton ute i Storvikssand. ”Sommarlov” gör mig gott, skönt att vara hos mamma och pappa i sommarstugan och ta det lugnt.

Juli
Får veta att jag har blivit antagen till socionomprogrammet, vilket var en vändpunkt om någon. Går på Star Wars-utställningen i Ö-vik till Mattes stora förtjusning. Såg en av de mest disturbing föräldraskapsscenerna jag varit med om utspela sig mitt framför ögonen på mig då mamman till en helt förstörd livrädd fyraårig liten kille glatt och hurtigt utropar ”Ja, nu har du träffat Darth Vader! Nu har du träffat Darth Vader!”. Åker tillbaka till Uppsala.

Augusti
Chillar i ett rätt dött Uppsala. Åker upp till Umeå och firar pappas 60-årsdag. Köper en bil tillsammans med brorsan och Matte som vi roadtrippar med ner till Uppsala. Hjälper brorsan att flytta in på sitt studentrum in the Flogsta hood.

September
Börjar plugga på socionomprogrammet. Anordnar tillsammans med ett gäng från klassen en egen nollning eftersom vi är första årskullen som går programmet i Uppsala. Får smeknamnet ”Über” efter att ha utsetts till übergeneral för nollningen. Pluggar i övrigt hårt för att vara säker på att klara första tentan. Vilket jag gör, med ett helt klart godkänt betyg för någon som fyra månader tidigare mestadels låg i fosterställning i sängen och stirrade in i väggen. Har en lyckad tentafest på Norrlands med klassen. Köper min nya dator.

Oktober
Börjar lära känna klassen mer och mer. Har extremt roligt både i och utanför skolan. Lite jobbigare på hemmaplan. Skriver PM om hur socialt arbete utförs, som också blir godkänt. Börjar se Arrested Development, vilket gör att Anna nästan kissar på sig av glädje. Lisa kommer och hälsar på och vi kör en tredagarsfylla, helt crazy och så inte någonting som min kropp klarar av. Bilen går inte igenom besiktningen.

November
Bestämmer mig för att skaffa mig ett eget ställe för att rädda förhållandet innan det går käpprätt åt helvete. Sliter med ett forsknings-PM och konstaterar att man kanske inte jobbar bra ihop bara för att man pluggar bra ihop. Bandet Karl & the Heartbreakers ser dagens ljus för första gången. Festar hårt.

December

Blir klar med forsknings-PM:et, som fick ett starkt godkänt. Börjar läsa en delkurs som var (är) ganska psykiskt påfrestande och imponeras över att jag inte brakar ihop totalt, vilket är någon slags eldprov på att jag har valt rätt utbildning. Flyttar in i studentrummet efter många om och men. Fyller 21 år vilket föräras av en riktig jävla skitdag, fram till att jag kommer hem till Karl för att repa och bandet överraskar mig med hemmagjord tårta. Festar en hel del med klassen. Åker hem till Umeå och firar jul och nyår.

Jag vet inte om det är att jag faktiskt inte orkade göra så mycket annat än att ligga i sängen och gråta och käka Ben & Jerry's en masse eller om det är för att jag har svårt att komma ihåg vad som hände för ett år sen, men första delen av året var ju tragiskt sparsmakad på innehåll...

Nåja. Gott nytt år på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0