Elaka jävel och hemskt mycket hej

Jag jobbade som garderobiär på Norrlands igår förresten. Roligt även om det var segt att jobba natt, åttio kronor i dricks sitter dock inte helt fel... Fikakassan fram till fredag är säkrad.

Om inte annat var det väldigt fascinerande att se på onyktra människor i helt nykert tillstånd. Som killen som var nyktrast av alla killkompisarna när de hängde in jackorna och som kom tillbaka aspackad en halvtimme senare. Eller den brutalt pinsamma snubben och hans ganska illa berörda killkompis:

Pinsamma snubben (pekar upp mot trappan på en tjej): Alltså hon ser ju ut som en påse med skit! Seriöst! Jag vet att man inte får säga så men hon gör ju det.

Illa berörda killen:
Hehe ja men så kan man ju inte säga... Man kan ju säga typ att hon inte är din typ istället.

Pinsamma snubben: Nej jag vet, man kan inte säga så... Men ändå, hon ser ju verkligen ut som en påse med skit.

Jag: Ursäkta, men hon har väl fan inte bett om din jävla åsikt. Påse med skit kan du ju vara själv, du är ju ingen looker direkt, din elaka jävel. (Sa jag inte. Tyvärr ingen idé att ställa till med bråk med fulla puckon).

Sen började pinsamma snubben att försöka ragga på mig och min garderobiärskollega, medan illa berörda killen bara ville sjunka genom jorden.

Kvällens sämsta raggningsförsök i övrigt: Killen som slänger fram sina nycklar på bordet, försöker få ögonkontakt med mig och säger hej, och upprepar proceduren tre gånger när jag bara svarar "hej" och fortsätter att arbeta.

Kvällens scener-man-inte-vill-beskåda: Tjejen och killen som hånglade rätt friskt och dirty tre meter ifrån själva garderoben och själva trodde att de inte syntes. Eww.

Kvällens läskigaste: Killen som såg exakt ut som Agent Cooper ur Twin Peaks. Creepy.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0