Petite

Jag har köpt en dator. Den är helt otroligt liten. 9,5 tums skärm och mindre än ett kilo tung. Helt otroligt.

Men mest otroligt är att den är blå, snygg, inte känns plastig, har 120 gbs hårddisk och kostade mindre än 4000 spänn.

Nöjd? Oh ja.

Annars så är det nu två timmar kvar tills tentan och jag börjar bli nervös. Jag skulle aldrig ha yppat ett ord om hur lugn och påläst jag kände mig! I natt drömde jag nämligen värsta mardrömmen där det kom jättekonstiga frågor som inte hade med ämnet att göra och som jag inte kunde svara på, fastän alla andra kunde och tyckte att tentan var skitlätt. Så inte nog med att jag brutalkörde tentan i botten, alla andra tyckte att jag var helt dum i huvudet som inte klarade av den och blev ledsen, eftersom jag hade pratat så mycket om hur bra det kändes innan.

Nu ska jag fatta dammsugaren och gå lös på dammråttorna innan jag ger mig av mot Gimogatan. Sen blir det tentamiddag och firande av mitt nya liv som duktig student med VG på tentan eller dränkning av sorgerna. Vi hörs imorgon någon gång, med andra ord...

Kommentarer
Postat av: andrea

Oj, det blev inte en Mac, alltså?



Hoppas tentan gick bra och att du festade riktigt ordentligt igår. Jag tänkte höra av mig och fråga hur det gick, men jag antog att du var upptagen med att fira haha. :)

2008-10-01 @ 12:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0